Miközben az Egyesült Államok és Kína között komoly viták vannak a napelem-gyártással és a megújuló energiákkal kapcsolatban, az Airbus és a kínai Tsinghua Egyetem partneri kapcsolatot létesített, hogy felgyorsítsák a Kínában megtermelt alapanyagokból készülő alternatív repülőgép-üzemanyagok (biocarburants) termelését és értékesítését, mindenekelőtt a rendkívül gyorsan fejlődő kínai piacon.

A tervek szerint a fenntarthatósági kutatásokat az Airbus csapata vezeti a Tsinghua Egyetem és több más, európai kutatóintézetek bevonásával. Az első eredményeket szeretnék már idén nyilvánosságra hozni. A második lépés majd a legalkalmasabbnak tűnő kínai alapanyagok meghatározása lesz. Szóba jöhet például a veszélyes hulladékként kezelt használt étolaj felhasználása is.
 
Az együttműködés részeként jövőre már szeretnének olyan piaci szereplőket is találni, amelyek az alternatív üzemanyagokat megfelelő (állandó) minőségben és mennyiségben képesek létrehozni és a repülőtereken árusítani.

A projektben résztvevő két fél illetékesei is kiemelték, hogy elsődleges céljuk a kisebb károsanyag-kibocsátás és ezzel a környezet védelme, az üvegházhatás csökkentése és ezzel a globális felmelegedés lelassítása.
 
Az Airbus a Lufthansa bevonásával tavaly féléves kísérleti repüléssorozatot hajtott végre a Frankfurt-Hamburg útvonalon, amelynek keretében egy A320-as egyik hajtóműve kizárólag bio-üzemanyaggal működött. Az Airbus hasonló programokat kíván elindítani még az idén a világ más részein, így Latin-Amerikában, Ausztráliában, Európában, a Közel-Keleten és Ázsiában is.
 

süti beállítások módosítása