Július elején Doris Bures, közlekedési, innovációs és technológiai miniszter, valamint Gerhard Roiss az OMV vezérigazgatója az OMV schwechati olajfinomító telepén átadták a cég BioCRACK próbaüzemét.
A cég beszámolója szerint a gyár a világon elsőként tömör biomasszát, mint szalmát és fát alakít közvetlenül dízel üzemanyaggá. Így két célt is teljesít az üzem, hiszen dízelt állít elő a növekvő kereslet kielégítésére, ugyanakkor növeli az üzemanyagok terén a bio részarányt.
Az OMV és a BDI (BioEnergy International AG) 2009-ben együtt szálltak be a BioCRACK projektbe, amelyet a minisztérium és az Osztrák Klíma és Energia Alap is támogatott. Gerhard Roiss az OMV vezérigazgatója szerint az európai üzemanyag piac jelentős kihívások előtt áll, hiszen ki kell elégíteni a növekvő dízel-olaj keresletet, valamint a szállítási üzemanyag szektorban 2020-ra el kell érni a legalább 10%-os megújuló energia részarányt.
A szakember szerint a hagyományos, első generációs bioüzemanyagok nem jelentenek hosszú távú megoldást, mivel az előállításukhoz szükséges alapanyag termesztése már korábban versenyhelyzetet teremtett az élelmiszer előállítás számára.
Ezzel szemben a második generációs üzemanyagokat élelmiszer alapanyagok felhasználása nélkül, biomasszából állítják elő, a mezőgazdaság és az erdőgazdálkodás feleslegeit (faapríték, szalma) hasznosítva. Így az üzemanyag nem fog versenyezni az élelmiszerhez szükséges területekkel. További előnye a kiváló környezeti egyensúly, a gyártása ugyanis kisebb CO2 kibocsátással jár, mint a hagyományos biodízelé.