A sorozatos visszahívások és a tavaly márciusi természeti katasztrófa miatt jelentős értékesítés visszaesést elszenvedett Toyota ismét világpiaci elsőségre tör.

A Toyota új modellekkel indít piaci offenzívát a német piacon" - mondta a Toyota németországi igazgatója Jaszuda Tosiaki a dpa-AFX hírügynökségnek adott interjúban. Emellett a világpiacon pedig is jelentős offenzívát indít piacvezető helyének visszahódítására.

A Toyota Németországban a tavalyi 83 ezerről az idén 90 ezerre, majd 2013-ban 100 ezerre tervezi emelni az eladott autók számát. Középtávon a Toyota három százalék feletti piaci részesedést kíván kivívni magának.

Világszerte a Toyota az idén 9,6 millió autót tervez értékesíteni, ami "nagy eséllyel lehetővé teszi a világpiaci vezető szerep visszaszerzését" - mondta Jaszuda. A Volkswagen tavaly 8,3 millió autót adott el és ezzel megelőzte a Toyotát. A tavalyi világelső, a GM több mint 9 millió eladott autóval.

A Toyota Németországban a Yaris hibrid verzióját, a hétüléses Prius Plus hibrid modellt, valamint a Prius egy teljesen elektromos, "plug-in" modelljét viszi piacra. A Toyota eladásaiban az új modelleknek köszönhetően a hibrid modellek aránya a jelenlegi 10 százalékról az elkövetkező két évben 20 százalékra emelkedhet.

Európában kiélezett árharc dúl a Toyota németországi igazgatója szerint is. A Toyota ezért a jen árfolyam erősödése hatásának kiküszöbölése érdekében növelni tervezi európai gyártását. A Németországban eladott Toyota modelleknek már eddig is kétharmada készült Európában. Emellett a Toyota növeli majd az Európából Japánba szállított részegységek számát is.

süti beállítások módosítása