Győr és Szeged után Budapest lesz a harmadik olyan magyar város, ahol nyilvános CNG (Compressed Natural Gas - sűrített gáz) töltőállomás nyílik az alternatív földgáz és biogáz üzemű gépjárművek számára. Az új kút helyét még nem hozták nyilvánosságra, a tervek szerint egy MOL kútnál üzemel majd a CNG töltőállomás a Főgáz beruházásában.

A CNG járművek a dízelüzemmel összehasonlítva ötödével, a benzinüzemhez képest pedig több, mint harmadával kevesebb költséggel üzemelnek egy kilométerre vetítve. A győri kútnál például két éve 249,9 forintért lehet vásárolni kilónként a CNG-t, ami energiatartalom alapján számolva 166 forintos literenkénti benzinárnak felel meg.

Az országban az első biogázból táplált CNG kút Zalaegerszegen, a helyi szennyvíztisztító telepen működik, igaz, jelenleg még nem nyilvános kútként. A Zalavíz Zrt.-nél az elöregedett, cserére szoruló benzines gépkocsi-parkot környezetkímélőbb, metángáz üzemű gépjárművek váltják, amelyekhez az energiát helyben, a szennyvíztelepen termelt szennyvíziszapból állítják elő.

A világon egyre inkább nő az igény a CNG motorral felszerelt járművekre, amelyek károsanyag kibocsátása messze elmarad a hagyományos járművekétől. A CNG azonban nem azonos az LPG néven használt autógázzal, amelynek elsődleges alapanyaga a kőolaj.

A magyarországi tervek között szerepel, hogy 3-5 éven belül a CNG üzemű járművek és gáztöltők aránya elérje a hazai járműpark, illetve a kutak számának egy százalékát. Ez 25-30 nyilvános gáztöltőállomást, 1500 gázzal üzemelő autóbuszt, 1100 nehéz teherjárművet és 10-15 ezer személygépkocsit jelentene majd.

süti beállítások módosítása