A franciák hibrid luxusterepjárója mindent tud, amit egy modern prémium SUV-nek tudnia kell: hatalmas, fölényes és lenyűgöző. A Citroen első, teljes egészében saját fejlesztésű terepjáróját, a DS Wild Rubis-t a napokban mutatták be a Sanghaji Autószalonon.
 
A Peugeot-Citroen duó alkotta francia PSA-konszern mindeddig átfazonírozott Mitsubishikkel próbálta átvészelni a világméretűvé duzzadt SUV-őrületet, mivel azonban a divathullám csak nem akar alábbhagyni, végül mégis úgy döntöttek, hogy fejest ugranak az oly népszerű szabadidőautó-szegmensbe.
 
A stop.hu cikkéből kiderül, a Citroen DS Wild Rubis egy igazi XXI. századi szabadidőautó, hiszen az emelt has-magasság mellé viszonylag lapos és kifejezetten sportos karosszéria társul. Méretei és arányai révén megjelenése már önmagában tiszteletet parancsol, amit a Citroentől megszokott ultramodern, ugyanakkor elegáns formaterv koronáz meg.
 
A Wild Rubisnak 4,7 méteres hosszával, olyan riválisokkal kell majd szembenéznie, mint a BMW X3 vagy az Audi Q5. A francia mérnökök természetesen hajtás tekintetében sem elégedtek meg a hétköznapi megoldásokkal, így a DS Wild Rubis a PSA HYbrid4 rendszerének továbbfejlesztett verzióját kapta.
 
A sanghaji bemutató helyszínére való  tekintettel azonban nem a nálunk elérhető, dízel alapú hibrid hajtást építették be, hanem a kínai vásárlók ízlésének inkább megfelelő benzines változatot. A belsőégésű  motort a BMW-vel közösen fejlesztett 1.6-os turbómotor képviseli, annak is az eddigi legerősebb, 225 lóerős változata.
 
Ehhez kapcsolódik a hátsó kerekek hajtásáért felelős 70 lovas villanymotor, amihez ezúttal konnektorról is tölthető  akkumulátorok tartoznak, így az 50 kilométer tisztán elektromos autózást tesz lehetővé.
 
Az alacsony fogyasztás mellett a hibrid rendszer másik előnye, hogy szükség esetén  összkerékhajtásként funkcionál, vagyis a DS Wild Rubis akkor is megállja majd a helyét, ha a leendő  tulajok véletlenül letérnének az épített útról.

süti beállítások módosítása