Oslo egyre nagyobb nagy hangsúlyt fektet a közlekedés különféle környezetbarát megoldásainak bevezetésére, mivel szakemberek számításai szerint a városban és környékén az üvegházhatást okozó gázok 80 százaléka a közlekedésből származik. Ennek egyik első elemeként öt üzemanyagcellás autóbuszt helyeztek üzembe, melyeket öt évig tesztelnek, majd a tapasztalatok figyelembevételével döntenek a folytatásról.
 
A projekt csak támogatással valósulhatott meg, 100 millió norvég koronát a város, a megye, az állam, illetve különféle norvég szervezetek dobtak össze, 40 millió koronát pedig az Európai Unió biztosított. Erre azért volt szükség, mert egy ilyen üzemanyagcellás autóbusz jelenleg körülbelül ötször annyiba kerül, mint a hagyományos dízel.
 
A buszokat a Van Hool gyártotta. A belga cég nem számít kezdőnek az alternatív meghajtások területén, hiszen több üzemanyagcellás járművük közlekedik az USA-ban, menetrend szerinti forgalomban.
 
Az Oslóban üzembe helyezett járművek alapjául szolgáló A330FC típusú buszokat 2007-ben mutatták be, és azóta csak apróbb változtatásokat hajtottak rajtuk végre. A buszokban 37 ülőhely és 37 állóhely található. A hosszuk 13 méter, ami önmagában nem indokolná a három tengelyt, de az önsúlyuk miatt szükség van rájuk, hiszen a közel 17 000 kg jóval több, mint egy hagyományos dízel busz tömege.
 
Az eddigi tapasztalatok szerint a busz egy napot végig tud dolgozni 30 kilogramm hidrogénnel. A járművek megtankolásához egy töltőállomást is építettek, a hidrogént itt elektrolízissel állítják elő, amihez az energiát egy közeli vízerőműből nyerik.
 

süti beállítások módosítása