A magyar csapatok ismét kiemelkedő teljesítményt nyújtottak mindkét kategóriában az idei, 28. Shell Eco-marathon Europe versenyen, amelyet május 17-19. között rendeztek a hollandiai Rotterdamban, 124 ország 200 csapata részvételével.

A kecskeméti Főiskola GAMF csapata megdöntötte ugyan tavalyi rekordját, ám 2696 kilométeres eredménye egyetlen liter benzinnel csak a második helyre volt elég a Prototípus kategóriában. A győri Széchenyi István Egyetem szintén második lett a napelemes kategóriában 85 km/kWh-s teljesítménnyel.

A GAMF örök ellenfele, az idei győztes Microjoule-La Joliverie francia csapat csupán 137 kilométerrel volt többre képes. A kecskemétiek teljesítménye azt jelenti, ha akarnának „el tudnának jutni” Norvégia legészakabbra fekvő pontjától egészen Milánóig.

A győriek dolgát nehezítette, hogy az időjárás nagyon gyorsan változott a verseny alatt, sok szerencse is kellett ahhoz, hogy napsütésben menjenek a pályára. Végül az utolsó versenynapon sikerült is mérhető eredményt elérniük, ráadásul 121,7 százalékos pozitív energiamérleggel zárták a versenyt.

A Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki Kara és a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola csapatai szintén jó eredményt értek el a Prototípus kategóriában, előbbi az elektromos autók hidrogénforrású kategóriájában 86 km/kWh eredménnyel zárta a versenyt a középmezőnyben, míg a középiskolások elektromos autójának teljesítménye a 19. helyezést hozta meg a csapatnak, 175 km/kWh teljesítménnyel.

A Shell Eco-marathon a világ egyik leginnovatívabb és kihívásokkal teli diákversenye. Évente szervezik Európában, az Egyesült Államokban és Ázsiában. Célja olyan járművek bemutatása, amelyek a legkevesebb üzemanyag felhasználásával, minél kevesebb káros anyag kibocsátásával a lehető legnagyobb távolságot képesek megtenni.

süti beállítások módosítása