A Toyota eddig mintegy három és félmillió hibrid közúti járművet dobott piacra. Ilyen „előélet” után nem meglepő, hogy a japán gyártó hibridautóval száll harcba idén az 1923 óta megrendezésre kerülő Le Mans-i 24 órás versenyen is.

A hivatalosan FIA World Endurance Championship (hosszú távú világbajnokság) elnevezésű sorozat történetében a Toyota lesz az első gyártó, amely az LMP1 kategóriában benzin-elektromos kombinált hajtású járművel indul. Míg a Peugeot-nál egyelőre hibernálták a 908 hibriddel végzett munkát. Addig az Audi szintén megerősítette, hogy 2012-es versenyprogramjában szerephez jut az R18 (dízel) Hybrid.

A Toyota TS030 Hybrid modellje még a júniusi Le Mans-i verseny előtt, május elején a Spa-Francorchamps-i hatórás futamon debütál. Az autót egy 3,4 literes V8-as benzines szívómotor hajtja, amelyet az első vagy a hátsó tengelyen villanymotor egészít ki – az új szabályzat szerint elektromos összkerékhajtás nem alkalmazható.

Bár a fékezési zónában az elektromos egység maximum 500kJ energiát termelhet vissza, és ezt a többlet teljesítményt később csak két kerékre adhatja le, de vélhetően a bokszutcában csak a villanymotort használja majd. A TS030 karosszériája teljes egészében karbon szálas műanyagból épült, sőt a tervezők még a hűtött féktárcsáit is ebből konstruálták.

A tervek szerint a Toyota a Le Mans-i futamon két autót is indítana, de egyelőre csak az egyik jármű pilótái ismertek. Ezt a korábbi Forma 1-es Alex Wurz mellett Nicolas Lapierre és Nakadzsima Kazuki vezeti majd. A cég vezetői úgy fogalmaztak, szeretnék megnyerni a versenyt, de elsősorban azt akarják bebizonyítani, hogy a hibrid autók is képesek helytállni az ilyen jellegű viadalokon.

süti beállítások módosítása