A világ szinte valamennyi nagy autógyártója előállt már hibrid autóval. Nem maradt ki a BMW sem, amely szeptember végén dobta piacra a BMW ActiveHybrid sorozat legújabb tagját, az 5-ös BMW-t. Sokak szerint azonban a 340 lóerős, hatalmas méretű jármű nem igazán hiteles a környezetbarát szerepben.
Az 5-ös ActiveHybridben 3 literes, kettős megfúvású turbós hathengeres motor található. Ez önmagában is 306 lóerőt és 400-Nm-t adhat le, amihez hozzájön még a villanymotor 55 lóereje. Így mindösszesen 340 lóerő és 450 Nm áll a sofőr rendelkezésére.
Amennyiben a csúcsforgalomban kell „totyogni”, úgy az elektromos segédhajtásnak köszönhetően a Li-ion akkumulátor önmagában 4 kilométeren át hajtja az autót 35 km/h-s átlagsebességgel.
Az átlagfogyasztás száz kilométeren 6,4 liter. Ugyanakkor az ActiveHybrid 5 csomagtartója jóval kisebb a megszokottnál, az akkucsomag és a hibrid hajtás többi segédberendezése miatt az 520 literből mindössze 375 liter maradt.
A BMW korábban nagyot bukott az X6 hibrid változatával, és szakértők szerint az új modellel ugyanazok a hibák észlelhetők, mint elődjénél. Nagy, erős, de messze nem olyan takarékos, mint más hibrid modellek, és árban is messze túlszárnyalja őket.