Mint már korábban beszámoltunk róla, Magyarország több nagyvárosában is kipróbálták a Volvo 7700 dízel-elektromos autóbuszát. A körút mostanra elérte a fővárost is. A Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a 8-as busz vonalán egy héten keresztül használta a járművet augusztus elején.

Az alacsonypadlós, klímával felszerelt Volvo 7700-es használata 35 százalékkal csökkentheti az üzemanyag költséget, illetve a károsanyag kibocsátást. Az ingyenesen használható tesztbusz a svéd gyártó legmodernebb tömegközlekedési járműve, párhuzamos hibrid hajtású, elektromotor és dízelmotor is hajtja.

A megállóba érve a dízelmotor automatikusan leáll, majd 15-20 kilométeres sebességig a 160 lóerős elektromotor dolgozik, e felett kapcsol be a 215 lóerős dízelmotor, majd egy vezérlőrendszer optimalizálja működésüket.

Az nemzetközileg elfogadott károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelelő dízel egység menet közben is tölti az akkumulátorokat, a fékezésnél keletkező energiát pedig visszatáplálja a rendszerbe.

Európában eddig 300 ilyen buszt rendeltek meg. A 35 százalékos fogyasztáscsökkentés alapján egy ilyen jármű száz kilométeren 15 literrel kevesebb gázolajat fogyaszt, mint a hasonló, de normál üzemű, viszont mintegy 30 százalékkal kerül többe, mint egy átlagos busz. A Volvo úgy számol, hogy ez kb. ötéves üzemeltetés alatt térülhet meg a vásárlónak.

süti beállítások módosítása