Az amerikai légierő valóban komolyan gondolja, hogy nyit a zöld üzemanyagok felé. Még márciusban egy F/A-18 típusú Super Hornet vadászrepülőn tesztelte az alternatív üzemanyagot.

A próba annyira sikeres lehetett, hogy a Pentagon illetékesei bejelentették, készek arra, hogy bioüzemanyagra állítsák át a harci gépeiket. Erre elsősorban azért van szükség, mert a védelmi minisztérium mindenképpen csökkenteni akarja a hadsereg olajfüggőségét. A légierő 9,4 milliárd liter üzemanyagot fogyaszt évente, nagyjából annyit, mint a nagyobb kereskedelmi légitársaságok.

A terv – amelynek köszönhetően jelentősen növekedne a bioüzemanyag-ipar – azonban csak 2012 végén léphet életbe. Ugyanakkor a Pentagon 2016-ra szeretné az üzemanyagfogyasztása felét alternatív forrásokból megoldani. A jelenlegi külföldi olajtól való függést jelentősen csökkenthetnék, ami jelenleg komoly gazdasági és nemzetbiztonsági kockázatot jelent.

Azonban több gond is van az ötlettel, hiszen az amerikai ipar jelenleg nem lenne képes ekkora igény kielégítésére. Emellett a vadászgépekben használható, azok hatékonyságát nem rontó bioüzemanyag roppant drága, egy gallon mintegy tízszerese a modern sugárhajtású gépek által használt JP-8 kerozinalapú üzemanyagnak.

Éppen ezt kiküszöbölendő, légierő a légitársaságokkal összefogva segítene az alternatív üzemanyagok gyártóinak olcsóbb biokerozin kikísérletezésében. Azonban az új hajtóanyagot először a szállítógépeknél akarják bevezetni.

A répcéből, állati zsírból, alkoholból, és újrahasznosított olajból készült üzemanyagokkal történő üzemanyag kipróbálásának a tesztalanya az A-10-es harci repülő, amit az utóbbi évek minden fontosab hadműveletében bevetett az amerikai légierő.

süti beállítások módosítása