Ahogy a világ számos országában, így Németországban is egyre nagyobb teret hódít a zöld mozgalom, ezen belül is a sokak által favorizált üzemanyag, a bioetanol. Azonban ezúttal lehet, hogy visszafelé sül el a kezdeményezés.

Az autósok nem bíznak a 10 százalék bioetanolt tartalmazó benzinben. Ugyanakkor az olajvállalatok már fenyegetőznek az alacsony eladás miatti esetleges büntetések átterhelésével, míg a biomozgalmat favorizáló politikusok jól fizető állásukat féltik.

Az EU 2020-ra tíz százalékos bioüzemanyag részarányt írt elő a közlekedésben. Ennek elérésére a németeknél a normál helyett már az E10-et lehet tankolni, amely egy tized arányban tartalmaz bioetanolt. Az új üzemanyagot kormányzati nyomásra vezették be, és hiába odázták el sokáig a bevezetését, Norbert Röttgen, német környezetvédelmi miniszter jelenleg így is az „első számú közellenség” hazájában.

Az eddig kapható benzin – ahogy egyébként hazánkban is – öt százalék bioetanolt tartalmazott, és mindenki tisztában volt a használatával. Az E10 azonban rosszul lett bevezetve a piacra, ezáltal az átlagpolgárok nincsenek tisztában vele, hogy az új üzemanyag mennyire befolyásolja a motor teljesítményét vagy, hogy a víztartalma miatt keletkezett pára lehet-e negatív hatással a motor egyes alkatrészeire.

Ehhez jön még hozzá, hogy a német autók egytizedébe nem is lehet tankolni az új üzemanyagot, mert az tönkretenné a motorjukat.

Aki pedig az új üzemanyag használata mellett dönt, annak fel kell készülnie, hogy egy-egy tankolás között kevesebb utat tud majd megtenni, mint a hagyományos benzinnel, mivel az új anyag fűtőértéke alacsonyabb, azaz némileg megnő az autó fogyasztása.

süti beállítások módosítása