Elektromos és hibridjármű-fejlesztés indult a győri Széchenyi István Egyetemen 870 millió forintnyi uniós  és magyar kormányzati forrásból. A jövő augusztusig tartó projekt célja, hogy könnyű, kis teljesítményű, mindennapi használatra alkalmas járművek hajtásrendszerét fejlesszék ki, amelyek megfelelnek a fenntartható közlekedés követelményének.

Mint azt az elmúlt hétvégén a programot bemutató rendezvényen elhangzott, egy másik pályázat lehetővé teszi, hogy a jármű-prototípusokat is elkészítsék.
   
Varga Zoltán docens, a kutatás egyik vezetője elmondta, az elektromos autók egy akkumulátor-töltéssel mintegy 100 kilométer megtételére képesek A Széchenyi István Egyetem – az Óbudai Egyetem Alba Regia Egyetemi Központjával és a Kecskeméti Főiskolával közös – alapkutatásának végcélja egy olyan autó megalkotása, amely "második járműként", robbanómotoros társainál olcsóbban és környezetbarátabb módon működik.
   
Varga szerint a jármű olyan funkciókat válthatna ki, amelyek ellátására Magyarországon évi 1,3 milliárd liter benzint vagy gázolajat fordítanak.
   
Az eseményen elhangzott, a cél egy olyan könnyű – a jelenleg 100-150 kilós akkumulátorral együtt is fél tonnánál alig nehezebb – jármű, amellyel két felnőtt kényelmesen tud közlekedni, végsebessége eléri a 70 kilométert óránként, és egy feltöltéssel legalább 50 kilométer megtételére alkalmas.
 
Bokor József, a győri egyetem járműipari kutatóközpontjának vezetője az MTI érdeklődésére elmondta, a projekten összesen 130-an dolgoznak, sok közöttük a diák és a PhD-hallgató.

süti beállítások módosítása