A Honda és Mugen bemutatta legújabb kreációját, a hibridhajtású CR-Z modellen alapuló Honda Mugen CR-Z iCF sportkocsit, melyet az elmúlt időszak legvadabb hibridmodelljének tartanak.

A CR-Z másfél literes benzinmotorral kombinált hajtásláncát kompresszorral, új villanymotorral és átprogramozott elektronikával látták el. Ennek köszönhetően 175 lóerejével csaknem 50 százalékkal lett erősebb, mint az alapváltozat.

Mindez leginkább a gyorsuláson érződik, hiszen a CR-Z kilenc másodperces ideje helyett az iCF változat mindössze 6,1 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h-s tempót, míg végsebessége pedig elérheti a 210 km/órát.

A tervezők egy levegőfeltöltő rendszerrel és a vezérlő elektronika átprogramozásával járultak hozzá az 1.5 literes motor teljesítménynöveléséhez. A jövő évben piacra kerülő takarékos sportkocsi 24 000 angol fontba, azaz mintegy kilencmillió forintba kerül majd.

Tömeges magyarországi megjelenésre azért nem kell számítani, mert a Honda a tervek szerint egyelőre Japán mellett kizárólag Nagy-Britanniában tervezi az autó forgalmazását.

süti beállítások módosítása