A Toyota idén újra megerősítette immár harmadik éve elfoglalt vezető pozícióját az Interbrand „Best Global Green Brands” felmérésben. A jelentés legfontosabb szempontja a vállalatok környezetvédelmi teljesítménye és tényleges környezetvédelmi gyakorlatuk közti különbség meghatározása. A Toyota és Lexus hibrid modellek globális értékesítési eredménye jelenleg 5,22 millió darab, ami a becslések szerint mintegy 35 millió tonnányi csökkenést eredményezett a CO2-kibocsátásban.

A világ több mint 10.000 vásárlójának véleménye szerint a Toyota nem csupán törekszik arra, hogy vezető szerepet töltsön be a fenntarthatóság és a környezettudatosság terén, hanem igazán innovatív termékeket fejleszt ennek érdekében (mint például a Toyota Prius). Emellett pedig különféle programokat hív életre, hogy működése alacsonyabb üvegházhatású emisszióval, valamint kisebb víz- és energiafogyasztással járjon
 
A tisztjövő.hu cikke alapján a japán autógyártó óriás jelenleg egy hároméves globális termék-kibocsátási ciklus elején tart, aminek célja, hogy 2015 végéig a vállalat 21 - új vagy felfrissített - hibrid hajtású modellel legyen jelen a piacon.
 
Az európai vásárlók jelenleg 12 hibrid közül választhatnak a Toyota és a Lexus kínálatából. A hibrid hajtású járművek jelenleg a Toyota Motor Europe értékesítési eredményének 18 százalékát teszik ki. A Toyota várhatóan jövőre kezdi forgalmazni hidrogén-üzemanyagcellás hibrid járművét; az új generációs hajtáslánc már közelít a vállalatnak a tökéletes öko-autóról alkotott elképzeléséhez.
 
A TMUK 2011-ben állította üzembe az Egyesült Királyság legnagyobb, ipari létesítményhez tartozó napelem-rendszerét, amely 16.800 egységből áll. Teljes kapacitással működve a napelem-rendszer évi 7.000 autó gyártásához elegendő energiát termel, Tavaly a Toyota brit márkakereskedői hálózata több mint 3.700 tonnával csökkentette CO2-kibocsátását, vagyis a kereskedések 15 százalékkal mérsékelték szénlábnyomukat.

süti beállítások módosítása