Az elmúlt hét egyik legjelentősebb híre volt, hogy a Lufthansa a világ nagy légitársaságai közül elsőként, július 15-től fél éves bioüzemanyag-próbaüzemet indított menetrendszerinti járatainál, hogy ezzel is csökkentse a levegőbe jutó szén-dioxid mennyiségét. Az Airbus A321 napi négy alkalommal teszi meg a Hamburg-Frankfurt-Hamburg távolságot, úgy, hogy egyik hajtóművében normál és bioüzemanyag 1:1 arányú keverékét használnak.

Alig pár nappal később a KLM Holland Királyi Légitársaság is bejelentette, a világ első légitársaságaként biokerozinnal meghajtott, 171 utast szállító kereskedelmi repülőutat hajtott végre. A Boeing 737-800-as repülőgépe június végén Amszterdamból Párizsba repült.

Hollandiában annyira nagy jelentőséget tulajdonítottak az eseménynek, hogy még Joop Atsma, infrastrukturális és környezetvédelmi államtitkár is jelen volt a járat indulásakor. Mint elmondta, a kezdeményezéssel a KLM megmutatja, miként lehet okosan felhasználni a termelői és fogyasztási hulladékot.

Terveik szerint szeptemberben már több mint 200 repülőutat indítanának Párizsba biokerozinnal működő repülőgépekkel. Az első utasszállító gép használt főzőolajból készített biokerozinnal üzemelt, és ezt szeretnék a továbbiakban is használni.

Ugyanakkor nem felejtették el megemlíteni, hogy a KLM nyitott más nyersanyagok felhasználása irányába is, ha azok megfelelnek valamennyi fenntarthatósági kritériumnak. Emellett a felhasznált bioüzemanyagnak meg kell felelnie ugyanazoknak a műszaki specifikációknak, mint a hagyományos kerozin, és nem igényelheti a repülőgép-motor és infrastruktúra módosítását.