Jelentősebb európai légitársaságok és bioüzemanyag gyártók, továbbá az Európai Bizottság, június 22-i ülésén arra a döntésre jutottak, hogy 2020-ra évi kétmillió tonnára fogják növelni a légiközlekedés számára gyártott bioüzemanyagot.

A légitársaságok annak ellenére lelkesek a bioüzemanyagok használatát illetően, hogy egyre többen kritizálják őket, mondván, túl nagy mezőgazdasági területet vonnak el az élelmiszer-termeléstől. Ugyanakkor ezzel a lépéssel számottevően lehetne csökkenteni a kibocsátott üvegházhatású gázok mennyiségét.

A francia Airbus repülőgépgyártó vállalat, az Air France-KLM, a British Airways és a Lufthansa légitársaságok mellett – többek között - a Neste Oil bioüzemanyag-gyártó cég is csatlakozott a légiközlekedés bioüzemanyag-használatának 2020-as célkitűzéseihez.

Az egyes légitársaságok csak azért, hogy megmutassák, mennyire elkötelezettek a bioüzemanyagok használata mellett, különböző, általuk fenntarthatónak ítélt megoldásokat próbálnak ki.

A Lufthansa a jatropha növényből készült bioüzemanyagra esküszik, míg az amerikai Honeywell vállalat - amely egy bioüzemanyaggal működtetett üzleti géppel már egyszer Észak-Amerikából Európába is elrepült - repcét használ.

Eköben a British Airways hulladék feldolgozásával nyert üzemanyagot használ és bízik benne, hogy 2015-re már „tisztán” csak ilyen üzemanyaggal működteti majd a járatait.