Hatalmas „harc” dúl az alternatív üzemanyaggal történő autózás népszerűsítéséért. A számtalan lehetőség között a legelőkelőbb helyen emlegetik a bioüzemanyagot, a napelemes autókat, az üzemanyagcellás hajtásokat – itt hidrogén és oxigén reakciójából állítanak elő áramot –, illetve a konnektorról tölthető akkumulátorral felszerelt elektromos autókat.

Egy német autós Tesla autójával már százezer kilométert tett meg, míg egy japán kutatócsoport egyetlen töltéssel 333 km-es utazásra alkalmas autót állított elő. Az elektromos árammal működő autók jelenleg a leggazdaságosabbnak tűnnek, hiszen egy kilométernyi üzemanyag 5 forintból jön ki. Emellett karbantartásuk is jóval olcsóbb egy hagyományos, benzines autónál.

Szakemberek számításai szerint jelenleg a világon 800 millió gépkocsi üzemel, ezek 97-98 százalékát fosszilis üzemanyag hajtja. Ezzel egy év alatt 5 milliárd tonna szén-dioxidot engednek a légkörbe. Szakemberek számításai szerint napjainkban a kitermelt olaj 60 százalékát a közlekedés használja fel, de ez a szám negyven év múlva már 75 százalék lesz.

A francia Michelin cég által minden évben megtartott Challenge Bibendum nevű rendezvényen tavaly az etanolos, biodízeles autók voltak a legnépszerűbbek, az idei berlini tanácskozáson azonban az elektromos meghajtású járművek voltak a kedvencek. (Mint korábban mi is megírtuk, a német autósoknál nem jött be a bioüzemanyag.)

Nem véletlen, hogy a német kormány a rendezvényre időzítette bejelentését, hogy egymilliárd euróval támogatja az elkövetkező két évben az elektromos meghajtású autók fejlesztését. Céljuk, hogy 2020-ra egymillió, 2030-ra hatmillió elektromos autó legyen forgalomban az országban.

Ezt elősegítené az elektromos autókra vonatkozó adókedvezmények bevezetésével, a járművek számára fenntartott gyors közlekedési folyosók fenntartásával és az elsőbbségi parkolás lehetőségével. Berlinben jelenleg 250 elektromos autó üzemel, de 2020-ra szeretnék ezt a számot százezerre növelni.