A Scania után az Iveco is áttér a zöld üzemanyagra. A cég a legnagyobb brazil mezőgazdasági vásáron, az Agrishow-n mutatta be átalakított járművét, az Iveco Trakker-t.

Az etanol-dízel kétüzemű járművet az UNICA, a brazil cukornád-termelők szövetségének szervezeti támogatásával, egy zöld eljárásokat támogató program keretében fejlesztették ki.

A bevezetés jelentős sikernek számít, hiszen az Iveco csak 2010-ben kezdte meg a kétüzemű motorok fejlesztését az FPT Industrial és a Bosch technológiai segítségével. Az Iveco Trakker kétüzemű prototípusa egy 63 tonna megengedett össztömegű 6x4 hajtásképletű teherautó. Többek között azért Brazíliában volt a bemutatója, mert terhelhetőségének köszönhetően a cukornád-ültetvényeken számos feladatra alkalmas.

A most bemutatott járművet egy 360 lóerős, közös nyomócsöves FPT Industrial Cursor 9 motor hajtja bioetanol és gázolaj átlagosan 40/60 %-os keverékével. Ez a keverési arány 6 százalékos üzemanyagköltség-megtakarítást biztosít a cukornád-ültetvényeken.

A prototípust a Raízen vállalat fogja tesztelni a 2011-es aratás időszakában. A vállalat mellesleg a Cosan (Brazília legnagyobb cukornád-termelője) és a Shell közös cége.

A jármű két üzemanyagtartállyal rendelkezik (egy a dízel, egy az etanol számára), emellett mindkét üzemanyaghoz tartozik egy-egy elektronikus vezérlőegység. A rendszerben az etanolt közvetlenül a szívócsonkba fecskendezi be a szívási szakasz során. A sűrítési szakasz után történik a dízel befecskendezése az égés segítése érdekében. Szakemberek szerint így nincs szükség semmilyen kopásgátló adalék használatára.

Szintén a jármű mellett szól, hogy a motor, ha szükséges, akár teljesen visszaalakítható csak dízelüzemre, így a későbbiekben nem csak a cukornád-ültetvényeken lehet használni.