Az Európai Unió egyes szakemberei komoly terveket szövögetnek a bioüzemanyaggal és annak jövőjével kapcsolatban. Anna Sues, az Eindhoveni Műszaki Egyetem kutatója doktori disszertációjában azonban úgy vélekedett, az Unió által kitűzött tervezett nem teljesíthető.

Közismert, hogy az EU azt a célt tűzte ki magának, hogy 2020-ig tíz százalékra növeli a bioüzemanyagok használatának részarányát a közúti közlekedésben.

Sues azonban statisztikai adatokból kiszámolta, mekkora mennyiségű nyersanyag áll rendelkezésre a tagországokban üzemanyag termelésére. Az adatgyűjtés során azokat a forrásokat vette figyelembe, amelyekből – az EU irányelveknek megfelelően - fenntartható módon fedezhető a biomassza igény.

A vizsgálat eredményei alapján megállapította, hogy minden rendelkezésre álló alapanyag lehető legkedvezőbb módon történő hasznosítása esetén is legfeljebb kilenc és fél százalékra lehetne növelni a bioüzemanyagok arányát a közlekedésben.

Ez a szám azonban a legkedvezőbb lehetőségeket mutatja, így a gyakorlatban még ez is megvalósíthatatlannak tűnik. Sues szerint az EU erőfeszítései az irányzat teljesítésére biztos kudarcra vannak ítélve.

Véleménye szerint az elektromos autóké a jövő, mert számítógépes szimulációk és kiterjedt indikátorrendszer segítségével elvégzett felmérés alapján a biomasszában lévő energia így használható ki legelőnyösebb módon a közlekedésben. Emellett fontos érv, hogy az áramtermelés kisebb erőművekben is lehetséges, ami csökkentené a szállítási igényt.