Az elmúlt egy év mondhatni folyamatos üzemanyag áremelésének következtében egyre többen döntenek itthon is az E85-ös bioüzemanyag mellett. A legtöbben ehhez átalakíttatják autójukat, de vannak akik „keverik a hagyományos 95-ös benzinnel és így használják a kocsit.

Az E85-e mindenki rávágja, hogy az a bioetanol, de emellett még számos összetevője van. A 85-ös szám itt nem oktánszámot jelent, hanem arra utal, hogy az üzemanyag 85 százalékban tartalmaz bioetanolt. A fennmaradó 15 százalék motorbenzinből és adalékanyagokból áll. (Ez az arány a téli –nyári időszakban változhat.)

A bioetanol alapanyaga nem más, mint magas cukortartalmú vagy olyan anyagot tartalmazó növény, amelyet cukorrá lehet alakítani. De emellett számításba jöhet a kiemelkedő keményítőtartalmú (kukorica, búza, burgonya) is.

Természetesen, ha dönteni kell, ebben az esetben is mindenki a saját igazában hisz. Akik úgy érvelnek, hogy jobb a bioetanol, azok döntő érve az olcsóság, hogy alacsonyabb motorfordulatszámon jobb teljesítményt érhetünk el vele, és hogy természetbarát.

Emellett a bioüzemanyag segítségével kiválthatjuk a fosszilis energiahordozókat és a hazai mezőgazdaságnak is új piacot jelentene. Sokan úgy vélik, a bioetanol nem fokozza az üvegházhatást, hiszen az elégetésekor a légkörbe kerülő széndioxid visszaépül az egy év múlva felnövő növényekbe. (Ez persze csak akkor van így, ha a felhasznált növényeket olyan helyen termesztik, ahol egyébként nem termett semmi.)

Akik a hátrányát említik, mindig kihangsúlyozzák, hogy jóval többet fogyaszt az autó ebből az üzemanyagból, és jelenleg még csak kevés benzinkútnál lehet vele tankolni. Sokan úgy vélik, hogy a bioetanol gyártása rengeteg villamos- és hőenergiát igényel.

Fontos érvnek számít, hogy miként lehet élelmiszerből üzemanyagot csinálni, miközben a föld számos pontján éheznek, és jelentős vitatéma az is, hogy az E85 milyen hatással van a különböző autókra és annak alkatrészeire, milyen módosításokat kell az átállás előtt végrehajtani az autón.