- Gázadáskor kerepel a motor.
- Csak nem maga is ezt az új etanolos cuccot tankolja?
 

Ez a párbeszéd egyre többször hangzik el autószerelő és ügyfél között. A kerepelő motor problémáját szerencsére egy tömítőgyűrű cseréjével orvosolhatja az autószerelő. Ugyanakkor az „etanolos cucc”, - azaz a mostanában sokat emlegetett E85 – ahol az E az etanolra, a 85-ös szám pedig az üzemanyagban lévő 85%-os arányra utal – jelentős gondokat okozhat az autóban.

Pro és kontra sorakoznak az érvek, a 20%-os többletfogyasztás és a motort az E85 üzemre alkalmassá tevő készülék miatt azonban sok gépjármű esetében nem igazán éri meg az átalakítás, pláne nem a szerelő által említett újfajta problémák javításának költségével együtt. Arról nem is beszélve, hogy újabb autóknál az átalakítás garanciavesztéshez is vezethet.

 

A közvetlenül az autózáshoz kapcsolódó költségeken kívül azonban más területek és érintettek a végső költségek meghatározásánál. Az egyik legfontosabb ilyen terület a mezőgazdaság. Mindenki, még aki nem is autózik, érezheti az élelmiszerek drágulásán keresztül a bioetanol gyártás növekedésének negatív hatásait, ez ugyanis gabonából készül, ahelyett hogy takarmány vagy kenyér lenne belőle.

Ennivalóra pedig mindenképpen költenünk kell, tehát ezen nem lehet spórolni, ráadásul a legtöbb ember fizetésének nagy része erre megy el. Kérdéses tehát, hogy jelen körülmények között kinek és mi lesz olcsóbb valójában? Megéri-e kockáztatnunk autónk működőképességét és többet fizetnünk napi szinten az élelmiszerekért pusztán azért, hogy bioetanolt tankolhassunk…de mindenki számoljon utána!