Július elején hivatalosan bejelentésre került, hogy a General Motors és a Honda egyesíti erőit a következő generációs üzemanyagcellás technológiák területén. A cél a kereskedelmileg megvalósítható üzemanyagcella kifejlesztése és a hidrogéntárolás problémájának megoldása, határidőként előzetesen a 2020-as esztendőt megcélozva.

Az amerikai és a japán gyártóóriás New York-ban jelentette be hosszú távú, végleges együttműködési nyilatkozatát. Úgy vélik a siker záloga a tapasztalat, valamint a gazdasági és az általános erőforrások stratégiai megosztása. A Honda és a GM a tervek szerint az érintettekkel közösen dolgozná ki a továbbfejlesztett tankolási infrastruktúrát, ami az illetékesek szerint a hosszú távú megvalósíthatóság, valamint az üzemanyagcellás járművek fogyasztói elfogadásának kritikus feltétele.

Az autópult.hu cikkéből kiderül, a közösködés nem meglepő, ugyanis az említett két gyártó közismerten vezető  szerepben van az üzemanyagcellás technológiák területén. Mindeddig a GM 119, miközben a Honda 85 hidrogénhajtású autóval képviselteti magát a világon, így elmondható, már most komoly tapasztalatok birtokában vannak a gyártók.

A hidrogénhajtással működő autók nagy előnye, hogy tankolásuk gyorsan - alig 3 perc alatt - történik, míg hatótávjuk megegyezhet hagyományosan motorizált társaikkal (akár 650 km is lehet). Ugyanakkor zéró károsanyag-kibocsátásúak, hiszen kipufogójukból kizárólag vízpára kerül a levegőbe. Ezek a járművek megújuló hidrogénnel üzemelnek, amelyet például szél és biomassza segítségével lehet előállítani.

süti beállítások módosítása