A városházán gyűltek össze a város és a Pannonia Ethanol Zrt. vezetői a bioetanol gyár működésének első évének értékelésére, az eredmények, problémák megbeszélésére. Az utóbbira azonban nem került sor, mindkét fél elégedett, a kapcsolat jó és a lakosság részéről sem érkezett panasz.
 
Ring Zoltán, a Pannonia Ethanol Zrt. vezérigazgatója elmondta, továbbra is nagyon szeretnek a városban lenni, szeretnek részese lenni ennek a közösségnek. Horváth Zsolt polgármester válaszában azt mondta, jól beépült a város életébe a vállalat, az iparűzési adó befizetésével elősegíti, hogy a város üzemképességét fenntartsák, bővítsék a lakosság szolgáltatásait. Hozzátette, hogy az egyik legnagyobb foglalkoztatóként nemcsak kötelezettségének tesz eleget a Pannonia Ethanol Zrt., hiszen folyamatosan támogatták az új iskolában a bútorbeszerzést és odaállnak a helyi rendezvények mellé.
 
A teol.hu felidézte a vezérigazgató szavait, aki elmondta, komoly kihívásokat jelentett a gyár megépítése is, az első év is, de bízik abban, hogy kellő rutinra szert téve a továbbiakban könnyebben legyűrik az akadályokat. Bár ebben a rutin hiánya ellenére eddig is eredményesek voltak.
 
Az első találkozás 2009-ben történt a befektetők és a város vezetése között, a jogerős  építési engedélyt 2010 júliusában kapták készhez és 2012-re, ahogy Ring Zoltán fogalmazott, megtörtént a csoda, időre a tervezett költségvetést nem túllépve elkészült a gyár.
 
Az első csepp bioetanol 2012. április 16-án készült el. Azóta 505 ezer tonna kukoricát dolgoztak fel, 202 millió  liter bioetanolt és 145 ezer tonna takarmányt gyártottak kiszámítható, magas minőségben. A gyár Magyarország legnagyobb kapacitású  gyára, de bioetanolt itthon nem értékesít. Elsősorban Németországba, Hollandiába, Litvániába, Romániába és több nyugat-európai országba szállítják.
 
A DDGS takarmányt hazai piacon is értékesítik, illetve Izraeltől Törökországon és a szomszédos országokon keresztül Írországig rendkívül sok országban. Ring Zoltán szerint, ha ötször ennyit gyártanának, akkor is el tudnák adni. Legfontosabb céljuk, hogy stabilan 50 százalék felett legyen a hazai értékesítés.

süti beállítások módosítása