Egy Japánban végzett kutatás szerint a villanyautó tulajdonosok nem teljesen elégedettek a választásukkal. Az autóiparban manapság szentségtörésnek számít ilyet mondani, amikor a legnagyobb cégek – az Audi, a BMW, a Mercedes és a VW csoport – is tervezi a környezetbarát modellek gyártásának beindítását.

A McKinsey and Co. Japánban végzett kutatása azt az eredményt hozta, hogy háromból egy villanyautó tulajdonos soha többé nem venne ilyen meghajtású új autót. A tulajdonosok elismerték, elcsábította őket az új technológia varázsa, az adókedvezmény lehetősége és a kedvező üzemeltetési költségek is. Emellett jelentős befolyásoló tényező volt, hogy a vásárlás előtt nagyon jó benyomást tettek rájuk az autókkal végzett tesztutak.

A napi használat során azonban csalódottan tapasztalták, hogy új autójuk számára még Japánban is kevés a töltő kutak száma, és a villanyszámlájuk is jelentősebb mértékben növekedett, mint várták.

Az origo.hu cikkéből kiderül, ezek nem csak a felkelő nap országában jelentenek gondokat, hanem az egész világon hasonló problémák miatt nem tudnak elterjedni az elektromos autók. Ráadásul sok helyen még adókedvezményekkel sem ösztönzik a villanyautók vásárlását, így azok sokkal drágábbak a belső égésű motorral szerelt társaiknál.

A villanyautók 46 százaléka az Egyesült Államokban talál gazdára, tavaly itt megháromszorozódtak az eladások, de így is csak 50 ezer fut az amerikai utakon. A világ legjobban fogyó elektromos autója tavaly az Év Autójának is megválasztott Chevrolet Volt/ Opel Ampera volt 30 ezer eladással, a második a Toyota Prius Plug in 27 ezerrel, a harmadik pedig a Nissan Leaf 25 ezerrel.

A japánok hozzáállása egyébként nem meglepő, hiszen a ma kapható villanyautók a reklámok ellenére is lassan terjednek. Ennek egyik legfőbb oka, hogy nagyjából négyszeres áron kínálnak negyedakkora hatótávolságot, mint a belső égésű motorral hajtott autók.

süti beállítások módosítása