Egy friss tanulmány szerint jelentős az Európai Unió lemaradása a járművek károsanyag-kibocsátása tekintetében. Ha az eredeti terveknek megfelelően valóban szeretnék környezetbarátabbá tenni a közlekedést 2025-ig, akkor fel kell gyorsítani a folyamatokat.
 
A tanulmányt a brit Ricardo-AEA tette közzé,  és eszerint az európai tagállamok 2020-ra képtelenek lesznek az előírt, kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátást teljesíteni. Ennek tükrében nyilvánvaló, hogy a 2025-re tervezett 70 gramm/kilométeres szintet csak úgy lehetne elérni, ha 2025-re minden második eladott jármű hibrid, vagy elektromos lenne Európában  írja az autopro.hu.
 
Az EU szerint a hibridek akkori 1615 eurós felára három év alatt megtérülne. Ugyanezt a hatást lehetne elérni, ha a kocsik 22 százaléka lenne hibrid, hét százalékuk pedig kibocsátás nélküli elektromos hajtással kerülne forgalomba.
 
A zöldek szakemberei szerint azonban még ez is kevés lenne, ők a 60 gramm/kilométeres kibocsátást tartanák elfogadhatónak. Ehhez azonban a kocsik mintegy egynegyedének – 24 százalékának – elektromosnak kellene lenniük. Ez azonban kissé túlzott vágynak tűnik ahhoz képest, hogy napjainkban az unió tagállamaiban eladott kocsik mindössze egy százaléka hibrid és csak 0,1 százaléka elektromos.

süti beállítások módosítása