A német Lufthansa és az ausztrál Algae.Tec vállalat együttműködési megállapodása szerint néhány éven belül a légi óriás ötven százalékban bio üzemanyagot fog tankolni, hogy csökkentse a repülés közben kialakuló károsanyag-kibocsátását.

Az alga növekedéséhez csupán három tényezőre, napfényre, szén-dioxidra és tápanyagra van szükség. Ha a körülmények ideálisak, az alga hihetetlen gyorsan képes osztódni és növekedni. A szakemberek az ezáltal létrejövő biomasszát használják fel üzemanyag-előállításra.

A Lufthansa által finanszírozott projekt keretében hatalmas algatenyésztő és bio üzemanyag-előállító üzemet létesítenek Európában – az algák „etetése” miatt egy nagy, ipari széndioxid-kibocsátóhoz közel. Az Algae.Tec (amely augusztusban nyitott egy hasonló üzemet Ausztráliában) a létesítmény működtetéséért, valamint a kereskedelmi jogok és licenszek beszerzéséért felel majd.

Az egyezség szerint az üzem 50 százalékkal alacsonyabb áron állít majd elő bio üzemanyagot, mint a nyersolaj világpiaci ára. Ez jelentős megtakarítást jelenthet a Lufthansának, amely a közeljövőben át kíván állni a bio üzemanyag és kerozin 50-50 százalékos keverékére, emellett a kibocsátott káros anyag mennyisége is jelentősen csökken majd.

A bevezetem.hu beszámolója szerint a megállapodás olyan hosszú  távú együttműködés alapja, amelynek során ipari mennyiségű kerozint és dízelolajt állítanak elő algából. A végső megvalósíthatósági tanulmány a helyszín kiválasztását követően készül el.

A Lufthansa egy ideje már kísérletezik repülőgépei alternatív meghajtásával. A BurnFAIR projekt keretében a légitársaság egyik A321-es gépe a Hamburg-Frankfurt útvonalon bio üzemanyaggal repült.

süti beállítások módosítása