K.H. Muniyappa indiai közlekedési miniszter bejelentette, hogy az Indiai Vasutaknak szándékában áll 2013-ig négy bio-üzemanyag termelő létesítményt építeni. A júliusi óriási áramszünet, amely fél Indiát megbénította, lépésre kényszerítette Ázsia legrégebbi vasúthálózatának üzemeltetőit is a régóta esedékes fejlesztések terén.
 
Július végén Észak-Indiában, az utóbbi évtized legsúlyosabb áramszünetében több mint 600 millióan maradtak áram nélkül. India északi részének áramellátási hálózata összeomlott, mivel nem bírta a nagy meleg miatt megnövekedett terhelést. Az áramkimaradás miatt több száz vonatnak kellett kényszerpihenőt tartania, és leállt az újdelhi metró is, a kórházak pedig generátoros áramellátásra kapcsoltak át.
 
Az északi, majd a déli üzemzavar több mint 300 vonatot blokkolt, arra kényszerítve az Indiai Vasutakat, hogy a szerelvényeket diesel mozdonyokkal vontassák el a legközelebbi állomásig, ahol az utasok leszállhattak. Ezért a kormány most lehetőséget adott a vasúttársaságnak, hogy döntést hozzon arról, hogy önálló energiatermelővé válik, addig is, amíg meghozza az állandó és biztonságos áramellátást szolgáló intézkedéseket.

Ennek eredménye volt az a parlamenti bejelentés, hogy az Indiai Vasutak biodiesel üzemanyag termelő vállalatokat hoz létre. A vasútügyi miniszter szerint az első két létesítmény megépítését 2013-ig fejezik be, mintegy 11 millió dollár költséggel, üzembe helyezésükkor pedig napi 30 tonna bio-üzemanyagot fognak előállítani.

Az üzemeket Tamil Nadu és Chhattisgarh államban építik meg. Ugyancsak a miniszter tájékoztatása szerint a vasúttársaság 3 éven belül napelemes és szélenergiás technológia telepítését is tervezi, valószínűleg kis erőművekkel. A projektről további részleteket egyelőre nem közöltek.
 

süti beállítások módosítása