Készen áll a terep, hogy a bioüzemanyag-gyártók meghódítsák a repülőgép-üzemanyagok piacát. Ebben kormányzati és iparági szintekről is segítséget kaphatnak. Ráadásul Brazíliai harmadik legnagyobb légitársasága, az Azul által végzett tesztben sikeresen vizsgázott az első cukornádból készült bioüzemanyag is.

A renewableenergy.com internetes portál beszámolója szerint a repülőgépek üzemanyagigénye 2050-re jelentősen megnő, miközben az olyan legfontosabb iparági szereplők, mint a KLM, a Virgin Atlantic, és a US Navy már aktívan keresik az alternatív megoldásokat. A terep tehát készen áll az innovatív biotechnológiai és  üzemanyaggyártó cégek számára, hogy terjeszkedjenek az alternatív repülőgép-üzemanyag piacon. A Pentagon néhány hete már jóvá  is hagyta öt projekt 6 millió dolláros első-fázisú finanszírozását.

Hatalmas lehetőség a bioüzemanyag-gyártók  és az üzemanyag forgalmazó cégek számára, hogy kormányzati támogatással hajthatják végre a fejlesztéseket, és így megkönnyíthetikaz új üzemanyagok kereskedelmi forgalomba hozatalát is. Azonban jó néhány kihívással is meg kell még küzdenie ennek az iparágnak. Az egyik kihívás, hogy biztos finanszírozási forrást még mindig nehéz találni, miközben a skálázhatósághoz és a hatékony infrastruktúra kifejlesztéséhez kapcsolódó problémák is az iparág fejlődésének útjában állnak.

De a változás szele már érződik, és olyan befolyásos hangok adnak neki nyomatékot, mint például a holland környezetvédelmi és infrastrukturális miniszter, Joop Atsma, aki elmondta, hogy mindent megtesz annak érdekében, hogy 2013-tól a holland kormány tagjai csak olyan gépekkel utazzanak, amik bioüzemanyagot használnak, illetve, hogy a kormány saját gépei is csak ilyen üzemanyagokkal működjenek.

Nem ő az egyetlen kormányzati döntéshozó, aki a bioüzemanyag-üzletág felvirágoztatását szorgalmazná. Az amerikai mezőgazdasági miniszter, Tom Vilsack úgy nyilatkozott, hogy ha összefognak az amerikai farmerek, tudósok, illetve a magánvállalkozók, és közösen elkezdenek az amerikai hadseregnek üzemanyagot előállítani, akkor abból egy stabil üzletágat teremthetnek. Ha pedig valóban szárnyra kap ez az üzletág, akkor az iparági szereplők reményei szerint 2050-re 50 százalékkal csökkenhet a repülési szektor széndioxod-kibocsátása. Ráadásul az is az alternatív üzemanyagok elterjedése mellet szól, hogy a bioüzemanyagok használata megóvja a légitársaságokat az olajár ingadozásaitól.

A legfontosabb iparági szereplők – Boeing, Airbus, Embraer, BA, Qantas és a Cathay Pacific – között egyre gyakrabban van példa a partnerségre. Jelenleg több mint 30 légitársaság teszteli a bioüzemanyag-használatot világszerte. Az Azul legfrissebb bejelentése azért is különösen figyelemreméltó, mert eddig cukornádból készült repülő-üzemanyagot még nem teszteltek.
 

süti beállítások módosítása