A Szegedi Tudományegyetem 2011-ben második alkalommal vett részt az Indonéziai Egyetem zöld egyetemek világrangsorát összeállító felmérésében. Az összesítés alapján, világszinten a 67., Közép-Európában pedig az első lett az SZTE a világ 178 felsőoktatási intézményét a környezetvédelem szempontjából rangsoroló felmérésében.

A felkeresett egyetemek önkéntes adatszolgáltatásán alapuló felmérésben öt nagy témakörben vizsgálták a résztvevőket: zöld statisztika, energia- és klímaváltozásban játszott szerep, hulladékgazdálkodás, vízhasználat és közlekedés.

A 2010-es felmérésben még csak 95 egyetem vett részt, 2011-ben már 178 egyetem szolgáltatott adatokat. Legnagyobb számban az európai (70), ázsiai (62), valamint az észak-amerikai egyetemek (33) vettek részt a megmérettetésben.

2011-ben az SZTE előrébb lépve a rangsorban előkelő helyezést ért el mind világszinten, mind az európai egyetemek körében. A 178 résztvevő közül az SZTE a 67. helyet foglalta el. Európai viszonylatban a 70 részvevő közül az SZTE a 21. helyen végzett, ezzel tovább javítva a 2010-ben elért eredményét.

Az európai rangsorban csak nyugat-európai egyetemek és egy orosz egyetem előzték meg a Szegedi Tudományegyetemet, így az SZTE továbbra is büszkén viseli a Közép-Európa legzöldebb egyeteme titulust.

Idén először másik három magyar egyetem is részt vett a felmérésben: a Debreceni Tudományegyetem a 115., az Óbudai Egyetem a 157., az Eötvös Loránd Tudományegyetem pedig a 173. lett az összesített rangsorban.

süti beállítások módosítása