Kína már eddig is számos lépést tett a megújuló energiák felhasználása terén. Ezúttal a repülésben kívánnak jelentős újításokat bevezetni. Ennek első fejezeteként bejelentették, hogy sikeresnek tekintik az Air China kínai légitársaság első kísérleti repülését, amelyet egy bioüzemanyaggal és hagyományos kerozinnal feltöltött repülővel hajtottak végre.

A Boeing 747-es több mint 10 tonna bioüzemanyag felhasználását követően landolt a pekingi nemzetközi repülőtéren. Az 50-50 százalékban kevert üzemanyaggal végrehajtott eredményes próbarepülést követően szakemberek megállapították, hogy az újfajta üzemanyag már a közeli jövőben alternatív energiaforrásként funkcionálhat a légi forgalomban.

A kínai polgári repülést irányító hivatal illetékese szerint az üzemanyag kész a mindennapos kereskedelmi hasznosításra. A kísérletek alkalmával az összetétel és az égési hatékonyság vizsgázott, továbbá ellenőrizték az anyag hajtóművekre gyakorolt hatását is. A bioüzemanyagot egyébként a tung fa dióra emlékeztető magjaiból sajtolták ki.

A PetroChina olajipari vállalat alelnöke Sen Tien-cseng a China Daily című lapnak elmondta, cégének 10 évbe telt, amíg kifejlesztette a tungolaj repülőgép hajtóanyaggá alakításának technológiáját. A felhasznált fák nem szántóföldi termesztésűek, hanem hegyi, vagy sivatagi körülmények között nőnek.

Kínában több mint 58 millió hektár olyan, lényegében terméketlen dombos, hegyvidéki terület áll rendelkezésre, amelyen a megfelelő minőségű és fajtájú fák telepíthetők. A PetroChina eddig mintegy 1,2 millió hektáron ültetett tungfákat, többségükben Jünnan, Szecsuan és Csianghszi tartományokban. Tervei szerint a vállalat 2014-re évi 60 ezer tonna bioüzemanyagot kíván előállítani.

süti beállítások módosítása