Valószínűleg a fiúk nagy része ábrándozik arról gyerekkorában, hogy ha megnő, neki biztos Ferrarija lesz. Gyerekként persze még nem gondol arra, hogy ez vajon benzines vagy hibrid meghajtású lenne majd.

A Ferrari nyitása a hibridek felé nem újdonság, hiszen már tavaly márciusban bemutatták első „zöld modelljüket” a Ferrari 599 GTB-t. A gyártók akkor úgy fogalmaztak, hogy az autók üzemanyag fogyasztása miatt volt szükség a változtatásra, és ezt még a világ elsőszámú sportkocsi gyártójánál sem hagyhatják figyelmen kívül.

Most azonban a cég emblematikus autójának az Enzonak a legújabb típusánál merült fel a hibrid meghajtás. Amedeo Felisa a Ferrari ügyvezető igazgatója a napokban úgy nyilatkozott, hogy a karbonszálas műanyagból készült karosszériával rendelkező új autót 2012 második felében dobják piacra.

Erre elsősorban azért volt szükség, mert a „zöldeknek” nem nagyon tetszett, hogy a Ferrari autócsodái a magas fogyasztás és a megfizethetetlen ár mellett igencsak jelentős károsanyag-kibocsátási értékekkel bírnak. Talán az ő megnyugtatásukra mondta az ügyvezető, hogy nem tartja elképzelhetetlennek, hogy már az új Enzoba is kerül hibrid rendszer.

Sokan úgy vélik, a márkát eddig csak a neve miatt nem támadták magasabb szintről magas károsanyag-kibocsátása miatt. Természetesen a jövőben sem válnak meg a V12-es középmotoros építésmódtól, de az 599 GTB sikerén felbuzdulva került képbe a hibrid technológia, hiszen az eddigi felmérések azt bizonyítják, az előbbinél ez nem ment a teljesítmény rovására.

 

süti beállítások módosítása