A légitársaságok szinte külön versenyt vívnak, melyik tud minél gyorsabban olyan repülőgépet üzembe állítani, amely bioüzemanyaggal közlekedik. Amíg a Lufthansa és a KLM Európában verseng, addig az Aeromexico egyik kereskedelmi járata elsőként szelte át az óceánt bioüzemanyaggal.

A járat Mexikóvárosból indult és Madridban szállt le több mint 250 utassal a fedélzetén. A Boeing 777-200ER típusú szerkezetét hetven százalékban hagyományos kerozin, harminc százalékban bioüzemanyag hajtotta. Ez 26 ezer liter bioüzemanyagot jelent amit jatrophából, azaz kurkasfából állítottak elő.

Az első „zöldhajtású” transzatlanti járat a mexikói kormány, az Aeromexico és a Boeing összefogásával valósulhatott meg. Az év végéig még további "bioutakat" terveznek, többek között a Puerto Ricó-i San Joséba is.

Az ENSZ szerint a légi közlekedés az üvegházigáz-kibocsátás két százalékát adja, azonban a bioüzemanyag légi forgalomban való használata gazdaságilag egyelőre nem kifizetődő az előállítás magas költségei miatt.

Mexikóban jelenleg Chipas államban hasznosítják a legnagyobb - tízezer hektáros - területet jatropha termesztésére, a kormány azonban növelni kívánja az ilyen földszeleteket, hogy gazdaságosabbá tegye a bioüzemanyag gyártását.

süti beállítások módosítása