Az elmúlt hetekben Magyarország több nagyvárosában is kipróbálták a Volvo 7700 dízel-elektromos autóbuszát, amely természetesen jóval környezetkímélőbb és takarékosabb, mint hagyományos társai.

A buszok csak néhány napra jöttek Lengyelországból, a gyártó kifejezett kérésére, és előbb Debrecenben, majd Pécsen tesztelték. A 29 ülő-, és 66 állóhelyet kínáló jármű a tervek szerint hamarosan Budapesten is bemutatkozik. A buszok első benyomásra nem tűnnek ki a hazai tömegközlekedési eszközöktől, de jóval csendesebbek náluk.

A buszok mintegy 300 ezer euróba, (80 millió forintba) kerülnek, nagyjából másfélszer- kétszer annyiba, mint egy hagyományos autóbusz. A hazai közlekedési vállalatok anyagi állapotát elnézve így egyelőre még várat magára a tömeges megrendelésük.

A svéd gyártó azonban úgy véli, ha a kezdeti plusz beruházás miatt drágábbnak is tűnik a buszuk, hosszabb távon kifizetődőbb, hiszen kisebb üzemanyag-fogyasztása révén, üzemeltetése olcsóbb a hagyományos buszokénál. Ennek ékes példája, hogy a buszok két évvel ezelőtti bemutatásuk óta, Európában már több mint háromszáz darabot rendeltek belőlük.

Ebben valószínűleg jelentős szerepe volt, hogy a 7700-as modell hagyományos dízel változataihoz képest, 25-43 százalékos megtakarítást produkált az európai teszteken.

A Volvo 7700 Hybrid olyan hajtásrendszerrel készül, melyet 20 km/h-s sebességig csak a villanymotor hajt, és csak e felett kapcsolódik be a dízelmotor. A hibrid akkumulátorai pedig menet közben és fékezéskor is töltődnek Négyhengeres dízelmotorját és12 sebességes automatizált váltóját természetesen a Volvo gyártja. A jármű generátorként is dolgozó indító villanymotorja 160 lóerő többlet teljesítményt biztosít.

süti beállítások módosítása